آمار بازدید
امروز:
364
ديروز:
1706
ماه:
50798
سال جاری:
876179
كل:
3756542
تاریخ : چهارشنبه 25 مهر 1397
کد 99

مدیربهره برداری شرکت گاز استان تأکید کرد :

لزوم توجه مشترکین بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده مشترکین گاز طبیعی از وسایل گرمازای بر رعایت نکات ایمنی مصرف گاز تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، یوسف طالعی با اشاره به اینکه اکثر اتفاقات مصرف گاز در اولین موج سرما و عدم رعایت نکات ایمنی در راه اندازی وسایل گازسوز اتفاق می افتد خاطر نشان کرد :اولین مرحله بکارگیری وسایل گرمازا استفاده از وسایل گرمازای استاندارد بوده و مرحله دوم اطمینان از باز بودن مسیر دودکش ،استفاده از کلاهک H شکل ، استفاده از شیلنگ مخصوص و چفت شدن کامل محل اتصال شیلنگ به شیر لوله گاز با استفاده از بست فلزی مناسب است.
وی با متذکر شدن اینکه استفاده از بخاری فاقد دودکش در محل های مسکونی بسته خطرناک و ممنوع است افزود : در اتصالات وسایل گاز سوز به دودکش نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی بعلت حالت ارتجاعی استفاده کرد و از دستکاری وسایل گاز سوز مانند آبگرمکن و پکیج خودداری نموده و بایستی از نیروهای متخصص در این امر برای سرویس و نگهداری و نصب بهره جست.
مدیربهره برداری شرکت گاز استان با اشاره به کاهش تعداد حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی در سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد و افزود 210 حادثه ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی مصرف گاز طبیعی در سال گذشته در سطح استان رخ داده است که 45 نفر منجر به فوت گردیده است.
وی افزود : تجربیات و تحلیل حوادث گذشته نشان می دهد عدم نصب اصولی دودکش ، نداشتن کلاهک H شکل بر روی خروجی دودکش در پشت بام ،استفاده از وسایل غیراستاندارد ،استفاده از شیلنگ معیوب از مهمترین عوامل وقوع حوادث مشترکین گاز طبیعی می باشد .
مدیربهره برداری شرکت گاز استان تصریح نمود : در واحدهای مسکونی کمتر از 60 متر فاقد سیستم گرمایشی مرکزی ، بايستي حتماً دريچه تهويه تعبیه و همواره این دريچه باز باشد.
طالعی در استفاده از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز هشدار داد و افزود : هرگز نباید از وسیله پخت و پز بعنوان وسیله گرمایشی در فضاهای مسکونی استفاده کرد.
وی در خاتمه اظهار داشت :امیدواریم با مشارکت و همیاری مردم در استفاده صحیح از این نعمت الهی شاهد حوادث ناگوار در سطح استان نباشیم.
 
 
نظرات شما
captcha refresh