آمار بازدید
امروز:
103
ديروز:
2187
ماه:
49971
سال جاری:
875850
كل:
3754575
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1401
کد 1103

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش 373 میلیون مترمکعبی مصرف گاز طبیعی به نسبت سال گذشته

مصرف گاز مشترکین آذربایجان شرقی در 6 ماهه اول سال 1401 به نسبت مدت مشابه سال گذشته، حدود 373 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت:در 6 ماهه نخست امسال 4416 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که به ترتیب بیشترین مصرف گاز به بخش های نیروگاهی، صنعتی و خانگی اختصاص داشته است.
نادر کمالی اظهار داشت: امسال18 هزار و 227 مشترک جدید در سطح استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و مجموع این اشتراک پذیری را به رقم یک میلیون و740 هزار و 433 رسانده است.
وی با اشاره به آمار مصارف گاز طی سه سال اخیر اظهار داشت: با توجه به برودت آب و هوای استان مصارف گاز در نیمه دوم سال بیش از پیش افزایش می یابد و امسال نیز با لحاظ اشتراک پذیری جدید و مصارف نیروگاهی، تأمین جریان گاز پایدار بخش خانگی در اولویت قرار خواهد داشت.
کمالی با اشاره به اطلاع رسانی های لازم به بخش های صنعتی به منظور تأمین سوخت دوم و اعمال محدودیت های مربوطه تصریح کرد: امسال گذر از زمستان سرد توام با جریان مستمر گاز طبیعی، مشارکت هر چه بیشتر مردم را در مدیریت مصرف می طلبد و تداوم هدررفت گاز طبیعی، احتمال افت فشار و قطع جریان گاز مناطق دورافتاده استان را افزایش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان با توجه به الگوهای غلط مصرف در کشور و هدررفت بی رویه گاز طبیعی، مدیریت مصرف و استفاده صحیح از این نعمت الهی را مهم ترین اصل در جامعه امروزی قلمداد و خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان نیازمند حفظ گاز طبیعی به عنوان سرمایه های ملی کشور و انرژی مورد استفاده نسل های آتی هستیم.
 
نظرات شما
captcha refresh