آمار بازدید
امروز:
1320
ديروز:
1460
ماه:
43623
سال جاری:
872114
كل:
3743893
تاریخ : يکشنبه 22 آبان 1401
کد 1107

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

اعمال محدودیت نیروگاه ها برای تأمین نیاز گرمایشی مردم الزامی است

با توجه به پیش بینی برودت هوای استان در زمستان امسال و افزایش تعداد مشترکین شهری و روستایی و به تبع آن تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی، برنامه ریزی و پیش بینی اعمال محدودیت مصارف صنعتی و نیروگاهی برای تأمین نیازهای گرمایشی مردم توسط دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، خسرو آریان پور در توضیح این خبر گفت: در فصل زمستان با افزایش مصارف خانگی به منظور موازنه تولید و مصرف گاز در استان، ناگزیر از اعمال محدودیت مصارف برای بخش های نیروگاهی و صنعتی بر اساس میزان گاز برآورد و تخصیصی توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هستیم.
وی با اشاره به اینکه در فصول گرم سال و افزایش مصرف برق، تأمین گاز نیروگاه ها در اولویت قرار داشت، افزود: در 7 ماهه اول سال جاری حدود 1768 میلیون مترمکعب به بخش نیروگاهی اختصاص داشته که این رقم 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
آریان پور ادامه داد: برنامه ریزی برای اعمال محدودیت های بخش صنایع و نیروگاهی بر اساس موازنه تولید و توزیع گاز کشور و میزان گاز تحویلی و بر اساس اعلام های قبلی برای آمادگی بخش های نیروگاهی و صنعتی جهت بکارگیری سوخت دوم، فیلتراسیون و سایر اقدامات مربوطه صورت می پذیرد.
مدیر بهره برداری شرکت گاز استان تصریح کرد: علی رغم گازرسانی چشمگیر در کشور به دلیل افزایش چند برابری مصرف گاز،  جلوگیری از افت فشار صرفاً در سایه همیاری تمامی مشترکین در  مدیریت مصرف حاصل می شود.
 
 
 
نظرات شما
captcha refresh