آمار بازدید
امروز:
103
ديروز:
1514
ماه:
64198
سال جاری:
872843
كل:
3798663
تاریخ : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
کد 1413

در قالب پروژه پژوهشی انجام می شود:

ارزیابی آسیب‌پذیری شبکه گازرسانی کلانشهر تبریز در برابر مخاطرات طبیعی

پروژه پژوهشی ارزیابی آسیب پذیری شبکه خطوط تغذیه و توزیع گاز و تاسیسات گازرسانی شهرستان تبریز در برابر مخاطرات طبیعی و تهیه الگوریتم قطع گاز به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های تحولی برنامه ریزی شده برای سال جدید کلید خورد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبرگفت: با توجه به اهمیت ویژه مقاوم سازی و حفظ و نگهداری تأسیسات گازرسانی علی الخصوص بعد از اتمام بهره مندی همگانی و افزایش عمر شبکه های گاز، تدوین پروژه پژوهشی با رویکرد بررسی و ارزیابی میزان آسیب پذیری شبکه گازرسانی و شناسایی وضعیت موجود و اقدام برای شرایط بحران به عنوان یکی از طرح های تحولی شرکت در سال 1403 در قالب تیم پژوهشی و دانش بنیان قدر بومی در حال انجام است.
نادر کمالی افزود: شبکه توزیع گاز و تاسیسات گازرسانی یکی از شریانهای مهم و حیاتی هستند که عملکرد مناسب آن ها در مواجهه با بلایای طبیعی در کاهش اثرات این حوادث نقش بسزایی داشته و قطع به هنگام جریان گاز در زمان بحران می‌تواند خطرات احتمالی را به حدااقل کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه شهر تبریز یکی از لرزه‌خیزترین شهرهای کشور است، اظهار کرد: انجام مطالعات برای ارزیابی آسیب­پذیری شبکه و تاسیسات گازرسانی شهرستان تبریز در برابر مخاطرات سیل، زمین لغزش، روانگرایی، فرورانش و زلزله به منظور تعیین نقشه آسیب پذیری شبکه و تاسیسات گاز این شهرستان و تعیین  الگوریتم ﻗﻄﻊ ﮔﺎز در مواقع اضطراری و مقاوم سازی شبکه گاز در برابر مخاطرات شناسایی شده، هدف اصلی پروژه در حال اجرا است.
کمالی تصریح کرد: این پروژه با همکاری پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و با نظارت علمی و صنعتی اساتید دانشگاه تبریز و متخصصان شرکت گاز استان در حال انجام است.
 
نظرات شما
captcha refresh