آمار بازدید
امروز:
51
ديروز:
1778
ماه:
60968
سال جاری:
872766
كل:
3805909
تاریخ : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
کد 1426

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان صنعت گاز در مقابله با عملیات تروریستی عنوان کرد:

اقدام ارزشمند شرکت ملی گاز ایران در مدیریت بحران در بخش رسانه و بازسازی تأسیسات

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به عملیات خرابکارانه صورت گرفته علیه تأسیسات انتقال گاز در زمستان پارسال گفت: به‌واقع، تلاشگران صنعت گاز در دو بخش‌ عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه، عملکرد ارزشمندی داشتند و با اقدام جهادگونه به مقابله با این بحران و خنثی سازی پیامدهای آن پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا جلالی روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در نخستین هم‌اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز که با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز در مرکز همایش‌های بین‌المللی کوشک برگزار شد، با تأکید بر این‌که صنعت گاز  و خدمات آن در کشور ما یک حوزه مهم است، گفت: دشمن از این موضوع آگاه است و راهبردهای ناامن‌سازی و تهدیدآفرینی در این حوزه را به اشکال متفاوتی دنبال می‌کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با توجه به این‌که گاز بخش بزرگی از سبد انرژی کشور را در بخش صنعت و نیروگاهی و مصارف خانگی و خدماتی و تجاری تأمین می‌کند، با این اوصاف طبیعی است که بخش‌های وابسته به این حامل انرژی نیز در گستره وسیعی از محصولات و خدمات جای خواهند گرفت؛ از این رو در مقیاس ملی، ارزش گاز حیاتی است و باید ۱۰۰ درصد مصون‌سازی شود.

جلالی در ادامه، افزود: از آن‌جا که موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل، امری حیاتی است و عمدتاً با امنیت کشور سر و کار دارد، برابر قانون مصوبات سازمان پدافند غیرعامل، شأن قانونی و الزام‌آور دارد و در صورت احراز استنکاف از آن، جرم صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که آموزش سواد امنیت سایبری برای هر مدیری ضروری است، گفت: مدیران در هر سطحی باید نسبت به الزامات حیاتی امنیت سایبر در محیط تحت مدیریت خود آموزش ببیند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدام خرابکارانه علیه تأسیسات انتقال گاز در زمستان پارسال اشاره کرد و گفت: به واقع، جای تقدیر از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و تلاشگران صنعت گاز در بخش‌های انتقال و ستاد وجود دارد که به صورت جهادی به مقابله با این بحران و خنثی سازی پیامدهای آن پرداختند که در  دو بخش‌ عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه قابل دسته‌بندی است.

سردار جلالی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران سال گذشته در جریان حادثه خرابکارانه که علیه تأسیسات خطوط گاز این شرکت صورت گرفت، در زمینه مدیریت پیامد‌ حمله، عملیات رسانه‌ای و عملیات بازسازی، عملکرد ارزشمندی انجام داد که در صورت مستندسازی آن، می‌تواند به عنوان یک دانش ارزشمند برای مدیریت آتی بحران‌ها استفاده شود.

وی در تشریح اقدامات صورت‌گرفته برای مدیریت پیامد حمله در دو بخش عملیات میدانی و رسانه‌ای، اظهار داشت: از سویی در حوزه میدانی، برنامه برگشت‌پذیری زیرساخت به خوبی انجام و بازسازی خطوط در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد و برای چند روستای اطراف که دچار قطع گاز شده‌ بودند، سوخت جایگزین کافی تأمین شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان، خاطرنشان کرد: در عرصه رسانه نیز  همکاران شرکت ملی گاز ایران مدیریت خوب و ارزشمندی داشتند، مدیریت تولید و انتشار خبر از تریبون رسمی شرکت و معرفی مدیر دیسپچینگ شرکت به عنوان سخنگوی رسمی شرکت ملی گاز ایران در این بحران سبب شد تا مدیریت پیامد حمله در حوزه رسانه نیز به نحو احسن انجام شود؛ باید توجه داشت که مدیریت صحیح پیامد، منجر به خنثی‌سازی اصل حمله می‌شود.

شایان ذکر است، نخستین هم اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، مدیرکلHSE  وزارت نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز به میزبانی شرکت پالایش گاز فجر جم در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت (کوشک) برگزار شد.

نظرات شما
captcha refresh