آمار بازدید
امروز:
56
ديروز:
1430
ماه:
43397
سال جاری:
867457
كل:
3875636
تاریخ : شنبه 2 تير 1403
کد 1443

دستاوردی دیگر برای شرکت گاز استان آذربایجان شرقی

طراحی و ساخت تیرک های شناسایی نانو کامپوزیت بتنی تجهیزات گازرسانی

شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با تعریف و اجرای پروژه پژوهشی با همکاری یک شرکت دانش بنیان، موفق به طراحی و ساخت یک نمونه لاین مارکر صحرایی غیرفلزی و تدوین پیش¬نویس استاندارد مشخصات فنی خرید تیرک‎های شناسایی (لاین مارکرها) نانوکامپوزیت بتنی برای تجهیزات گازرسانی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت ضمن اعلام خبر این دستاورد مهم در صنعت گاز، گفت: تیرک های شناسایی مسیر یا مارکرهای صحرایی برای مشخص نمودن مسیر خط لوله نفت و گاز و به منظور هشدار و ممانعت از آسیب دیدگی تجهیزات  در  پروژه های گازرسانی مورد استفاده قرار گرفته و  دسترسی به کابل و لوله و تعیین سریع محل خرابی را نیز امکان پذیر می سازد.
نادر کمالی افزود: در گذشته نشانه‌گذاری‌های مورد نیاز در خطوط انتقال نفت و گاز با استفاده از لاین مارکرهای فلزی انجام شده که این مارکرها به دلیل خوردگی و هوازدگی،  پتانسیل بالای سرقت، قیمت بالای تولید و هزینه بالای تعمیر و نگهداری به صرفه نبوده است.
وی اظهار کرد: مارکرهای نانوکامپوزیت بتنی با توجه به دارا بودن مزایایی چون پتانسیل پایین سرقت، قیمت پایین­تر، وزن کمتر نسبت به نمونه­های بتنی مشابه، مقاومت در برابر ذوب و یخبندان، نفوذپذیری ناچیز در حد صفر، مقاومت در برابر ترک، مقاومت در برابر عوامل خورنده و هزینه نگهداری کم‌تر، می­تواند به عنوان جایگزین مناسب مارکرهای فلزی موجود، مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: با تعریف و اجرای این پروژه، نمونه بهینه از نظر جنس و ابعاد، با محاسبات دقیق مهندسی و لحاظ نمودن پارامترهای مختلف فنی، اقتصادی، عملیاتی و بهره­برداری، طراحی و ساخته شده و استاندارد مشخصات فنی خرید آن تدوین و درحال تصویب نهایی است.
 
نظرات شما
captcha refresh