آمار بازدید
امروز:
1068
ديروز:
1942
ماه:
50524
سال جاری:
878033
كل:
3943567
تاریخ : سه شنبه 23 مرداد 1403
کد 1469

خانوار گازدار آذربایجان شرقی دو میلیونی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با حضور در رسانه نصرنیوز و گرامیداشت روز خبرنگار در مصاحبه اختصاصی گفت: در آخرین فراز خدمت شرکت گاز استان و با رو به اتمام بودن پروژه های گازرسانی روستایی، خانوار گازدار استان دو میلیونی شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، نادر کمالی با اعلام این خبر گفت: آخرین پروژه های گازرسانی استان با خانواری بالغ بر یک هزار و 726 در دست اجرا بوده که به زودی شاهد به ثمر رسیدن این پروژه ها و اتمام گازرسانی در بخش روستایی خواهیم بود.
وی افزود: مشترکین گاز استان مصرف 5 درصد گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص داده و جزء استان های بزرگ از لحاظ مشترک تحت پوشش خانگی و همچنین قطب صنعتی و تولیدی در کشور است.
کمالی مصرف بی رویه و هدررفت گاز طبیعی را مهم ترین مسأله اجتماعی دانست و اظهار کرد: در بخش فنی با اعمال مدیریت های لازم و اجرای پروژه های مدون مدیریت کربن و اجرای استانداردهای روز دنیا، پرت گاز، کنترل شده ولی در بخش مصرفی متأسفانه به دلیل الگوهای نادرست و عدم آگاهی از اهمیت منابع انرژی، شاهد هدررفت سرمایه ملّی هستیم.
وی رسانه ها را ابزاری توانمند برای تنویر افکار عمومی و تغییر رفتار نادرست مصرف دانست و ادامه داد: با همراهی رسانه ها و بکارگیری شبکه های پرمخاطب و کانال های ارتباطی مناسب و تولید محتواهای روز می بایست اهمیت حفظ منابع انرژی برای نسل های آینده را به تصویر بکشیم.
کمالی با اشاره به اینکه گاز طبیعی نبض توسعه پایدار است، تصریح کرد: تولید برق، تأمین سوخت صنایع و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، هوای پاک و محیط زیست سالم، انرژی مصرفی خانوارها همه در سایه نعمت الهی پاک میسر شده و بعید است اهمیت این نعمت بی بدیل الهی را نادیده گرفته و با الگوهای نادرست مصرف گاز را دود کنیم.
وی با اشاره به گرمای بی سابقه هوا و افزایش بکارگیری وسایل سرمایش در استان تصریح کرد: هم اکنون 10 میلیون مترمکعب از گاز توزیعی به 4 نیروگاه تولید برق استان اختصاص داشته و دور از انتظار نیست بگوییم گذر از بحران انرژی با گاز مجازی میسر می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: مصرف گاز نیروگاه های استان معادل 50 درصد گاز توزیعی است.
 
نظرات شما
captcha refresh