آمار بازدید
امروز:
958
ديروز:
1919
ماه:
48870
سال جاری:
862542
كل:
4068527
تاریخ : يکشنبه 6 آبان 1403
کد 1526

معاون وزیر نفت در امور گاز، در پنجمین جلسه سراسری کمیته سوخت زمستانی خبر داد؛

شرکت ملی گاز ایران، آرایش زمستانی به خود گرفت

طی روز های اخیر و به دنبال کاهش کم‌سابقه دمای هوای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شرکت ملی گاز ایران با آمادگی کامل، آرایش زمستانی به خود گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی‌گاز ایران، سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، صبح شنبه ۵ آبان‌ماه در پنجمین جلسه کمیته آمادگی سوخت زمستانی در سطح شرکت ملی گاز ایران که با حضور مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهدای گاز برگزار شد، با اشاره به انجام به موقع برنامه تعمیرات اساسی بخش‌های مختلف گفت: با توجه به کاهش نسبی دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شرکت ملی گاز ایران با آمادگی کامل، آرایش زمستانی به خود گرفته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، با بیان این‌که میزان مصرف گاز در هفته اول آبان امسال به اندازه میزان مصرف گاز در آذرماه سال گذشته بوده است، گفت: بر این اساس و با تکیه بر اسناد بالادستی و مجوزهای صادره از سوی نهادهای نظارتی، این انتظار از مقامات استانی می‌رود که با مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی در زمینه اجرای این مصوبات و اعمال برخی محدودیت‌ها و بکارگیری راهکارهای مرتبط با استفاده از سوخت جایگزین، در هماهنگی کامل باشند.

بخش خانگی؛ خط قرمز شرکت ملی گاز ایران

توکلی با تاکید بر این‌که خط قرمز و  اولویت اصلی این شرکت در زمستان، حفظ پایدار جریان گاز برای بخش خانگی است، گفت: از ابتدای آبان‌ماه و با ورود جبهه هوای سرد به کشور، در ۱۱ استان‌ شمالی شاهد کاهش متوسط ۱۲ درجه‌ای دما هستیم و این اتفاق بی‌سابقه منجر به افزایش مصرف در بخش خانگی شده است.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری از نگاه ملی در موضوع مصرف گاز در کشور، افزود: با توجه به موضوع کاهش دمای هوا در استان‌های شمالی، لازم است مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان سفیران شرکت‌ ملی گاز ایران در استان‌ها، مقامات و مسئولان را نسبت به واقعیات موجود کشور و  آگاه و اقناع کنند.

صیانت از منافع ملی با کنترل شبانه‌روزی شبکه گاز کشور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: کنترل شبکه گاز از سوی این شرکت، به صورت لحظه به لحظه‌ در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و با اشراف کامل به جریان گاز در شبکه سراسری شامل خطوط انتقال، تغذیه و توزیع انجام می‌شود و جریان گاز بخش‌های مختلف از خانگی و تجاری تا نیروگاهی و صنایع عمده با اعمال دستورالعمل‌های مصوب مدیریت مصرف و با رویکرد صیانت از منافع ملی تامین خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز تأکید کرد: شرکت ملی گاز ایران بر اساس تعهدات ملی، وظیفه ذاتی و با استناد به اسناد بالادستی نمی‌تواند در این زمینه خود را کنار بکشد.

اسناد بالادستی؛ پشتیبان اقدامات شرکت ملی گاز ایران

توکلی تصریح کرد: همکاران ما در بخش‌های مختلف عملیات مطابق دستورالعمل‌ها و استانداردهایی که از قبل تعیین شده تعمیرات اساسی و دوره‌ای را انجام می‌دهند و تمام تلاش ما بر این است که با عبور موفق و آرام از زمستان، گرمابخش منازل هموطنان گرانقدر باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی متعددی برای نظارت بر مصرف بخش‌های مختلف دولتی، نیروگاهی، عمومی و خصوصی و به منظور اجرای راهکارهای پیشگیرانه از هدررفت گاز وجود دارد که به شرکت‌های گاز استانی ابلاغ شده واجرای آن‌ها در چارچوب پروژه‌های کاهش مصرف گاز در کشور، مثمر ثمر خواهد بود.

نظرات شما
captcha refresh