آمار بازدید
امروز:
1954
ديروز:
2556
ماه:
50728
سال جاری:
877273
كل:
3754239
تاریخ : دوشنبه 7 تير 1400
کد 784

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

دستیابی به دانش فنی ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: این شرکت موفق به دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سیّدرضا رهنمای توحیدی افزود: این شرکت از سال 93 به عنوان  قطب پژوهشی "طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی" ، در سطح شرکت ملّی گاز ایران فعالیت نموده و تاکنون دستاوردهای متعددی در این خصوص داشته است.
وی با اشاره به اهداف پژوهشی شرکت در تولید تجهیزات  گاز، اظهار داشت: حمایت از تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان، کسب دانش فنی و بومی سازی تجهیزات وارداتی، ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات جدید متناسب با نیازهای بومی صنعت گاز کشور و تغییر در طراحی تجهیزات موجود برای بهینه سازی عملکرد و... از مهم ترین اهداف شرکت به عنوان قطب پژوهشی می باشد.
توحیدی تصریح کرد: دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیر مخرب سر جوش های الکتروفیوژن لوله های پلی اتیلنی همگام با تکنولوژی روز دنیا، یکی از دستاوردهای مهم این شرکت بوده  که از طریق پروژه پژوهشی و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند محقق گردیده است.
وی با اشاره به مزیت های اختراع مذکور در صنعت گاز کشور اذعان نمود: با توجه به استفاده گسترده از لوله های پلی اتیلنی در پروژه های گازرسانی به دلیل استحکام بالا و سهولت، بکارگیری روشی برای ارزیابی کیفیت سرجوش های الکتروفیوژن لوله ها ضروری بوده که با ساخت این دستگاه و توسعه و تکمیل آن، امکان تست تمامی سرجوش ها در حین اجرای پروژه های گازرسانی از طریق غیر مخرب فراهم گردیده است.
لازم به ذکر است: دستگاه مذکور با طبقه بندی بین المللی G1S 87/13; G01N 04/29 ثبت اختراع گردیده و این شرکت با تعریف پروژه جدید در حال توسعه، تکمیل و بهبود عملکرد نمونه اولیه (Proto Type) دستگاه و ایجاد قابلیت های جدید در آن برای تبدیل به یک نمونه صنعتی با قابلیت بکارگیری عملیاتی می باشد.
 
 
نظرات شما
captcha refresh