آمار بازدید
امروز:
0
ديروز:
1460
ماه:
42303
سال جاری:
870794
كل:
3742573
تاریخ : يکشنبه 20 تير 1400
کد 790

معاون وزیر نفت در امور گاز:

صادرات فرآورده‌های نفتی؛ فرصتی بی‌نظیر که تنها با بهینه‌سازی مصرف در کشور امکان‌پذیر است

آمار بی‌نظیر بهره‌مندی 95.1 درصدی جمعیت شهری و روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی، نشان‌دهنده زایندگی و رو به توسعه بودن صنعت گاز است که باید از این مهم، به نحو احسن و به نفع مردم استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: امروز که به مدد همکاری، همیاری و تلاش کارکنان گاز در اقصی نقاط کشور، شاهد پویش سبز ۹۵ درصدی گازرسانی در کشور هستیم، باید بدانیم که تنها با در اولویت قرار دادن مصرف بهینه گاز و در کل، انرژی، می‌توانیم خود را وام‌دار آیندگان نکنیم.

وی ادامه داد: تاکنون به بیش از 30 هزار روستا با بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار خانوار و ۱۹۴ شهر با نزدیک ۶۵۰ هزار خانوار گازرسانی شده و بر همین اساس، هم‌اکنون98.4 درصد جمعیت شهری و 84.6 جمعیت روستایی و در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت کل کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گفته تربتی، این در حالی است که سال ۹۲، جمعیت شهری ۹۵ درصد و جمعیت روستایی ۵۴ درصد و در مجموع ۸۵ درصد تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار داشتند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که با این اقدام، علاوه بر این که تاکنون بیش از ۲۰ هزار روستا گازدار شده‌اند، گفت: این در حالی است که با این اقدامات، ‌فرصتی بی‌نظیر نیز برای صادرات فرآورده‌های نفتی در کشور فراهم شده است.

تربتی همچنین از افزایش چهار برابری صادرات فرآورده‌های نفتی به مدد توسعه گازرسانی در مقایسه با سال ۱۳۹۲ خبر داد و تصریح کرد: گازرسانی همچنین زمینه‌ساز افزایش رفاه اجتماعی، اشتغال‌زایی و حفاظت محیط زیست نیز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: ورود ایران به جمع صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی که اکنون فرصتی بی‌نظیر به شمار می‌رود، در صورتی که با بهینه‌سازی مصرف در کشور همراه نباشد، در آینده‌ای نه چندان دور، تبدیل به تهدیدی جدی خواهد شد.

نظرات شما
captcha refresh