آمار بازدید
امروز:
171
ديروز:
1094
ماه:
33001
سال جاری:
874546
كل:
3708177
تاریخ : چهارشنبه 21 مهر 1400
کد 840

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

کاهش 0/5 درصدی هدررفت گاز در شهرهای استان

مقایسه آمار هدررفت گاز طبیعی در 6 ماهه نخست سال جاری با آمار مشابه سال قبل، حاکی از کاهش 0/5درصدی می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیر بهره برداری این شرکت گفت: در تداوم برنامه و اقدامات مربوط به جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در تأسیسات و تجهیزات گازرسانی، مبتنی بر اهداف مصوب سالانه، تا پایان نیمه نخست سال جاری موفق به کاهش 0/5 درصدی هدررفت گاز شده ایم.
خسرو آریان پور ادامه داد: تشکیل کارگروه اختصاصی، تدوین برنامه‌های عملیاتی، پایش برنامه‌های اجرایی و بهبود مستمر، از رویکردهای امسال شرکت در کاهش هدررفت گاز طبیعی می باشد.
وی افزود: به رغم ضریب نفوذ 99/5 درصدی گاز و تحت پوشش قرار دادن قریب به یک میلیون و 700 هزار مشترک با اجرای 23197 کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب 687055 انشعاب گاز در استان، کلیه تأسیسات، تجهیزات و شبکه های گازرسانی، مطابق استاندارد های فنی و سیستمی در دوره های زمانی معین هر سال، به منظور حصول اطمینان از عدم هدررفت گاز در بخش تأسیسات و تجهیزات، مورد بازرسی و ارزیابی قرار می گیرند.
آریان پور تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت و خاموشی به موقع هیتر‌ها در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، نشت‌یابی دوره‌ای اتصالات گاز، جمع‌آوری شیر‌ها و علمک‌های بلااستفاده، بررسی و کاهش احتمال هرگونه خطای اندازه‌گیری در سیستم‌های مشترکین عمده و جزء و... بخشی از اقدامات مهم در کاهش هدررفت گاز طبیعی از طریق تجهیزات و تاسیسات گاز می‌باشد.
وی گفت: یکی دیگر از پارامترهای موثر در افزایش میزان گازهای گمشده، وجود انشعابات غیرمجاز است که در راستای صیانت از منابع ملّی، حقوق عمومی و ایمنی جان مردم، اقدامات قانونی مربوط به بازرسی، شناسایی و برخورد قضایی با متخلفین دارای انشعابات غیر مجاز به عمل می آید.
مدیر بهره برداری گاز استان، در پايان، خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات این شرکت در زمینه کاهش هدررفت گاز طبیعی از طریق تأسیسات و تجهیزات، انتظار بر این است مشترکین محترم در سطح استان با اعمال مدیریت مصرف و حذف مصارف غیر ضرور، در پیشگیری از اتلاف انرژی گاز همراه و همیار این شرکت باشند.
 
نظرات شما
captcha refresh