آمار بازدید
امروز:
0
ديروز:
1665
ماه:
44189
سال جاری:
867463
كل:
3877245
تاریخ : پنجشنبه 10 شهريور 1401
کد 1060

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران؛

طی یک‌سال گذشته، بیش از ۱۴۸۰ روستا و 6 شهر تحت شبکه گازرسانی قرار گرفتند

معاون وزیر نفت در امور گاز از گازرسانی به بیش از 1480 روستا در مسیرهای صعب‌العبور، طی یک‌سال نخست خدمتگزاری دولت سیزدهم به‌عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد و گفت: این تلاش، نشان‌دهنده زایندگی و رو به توسعه بودن صنعت گاز است که باید از این مهم، به نحو احسن و به نفع مردم استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آستانه هفته دولت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این در حالی است که طی این یک‌سال، با این تعداد روستا و ۶ شهر گازرسانی‌ شده، درصد بهره‌مندي خانوار گاز طبيعي شهري به 98.5 درصد و روستایی به 86.8 درصد و در کل، 95.7 درصد رسیده است.

وی با بیان این‌که در همین بازه زمانی، تعداد 335 هزار و 726 انشعاب جدید گاز شهری و روستایی نصب شده، ادامه داد: بر همین اساس، به تعداد کل مشترکین گاز نیز طی یک‌سال اخیر، 926 هزار و 861 مشترک اضافه شده است.

چگنی بهره‌برداری از خطوط جدید انتقال گاز طی یک‌سال اخیر را ۵۰۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این مهم، 14396 کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی جدید نیز اجرا شد، ضمن آن که با بهره‌برداری از ۲ ایستگاه تقویت فشار دیگر در همین بازه زمانی، تعداد کل این ایستگاه‌ها نیز به ۸۸ مورد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، با بیان این‌که طی این مدت، ۶ نیروگاه دیگر به جمع نیروگاه‌های دریافت‌کننده گاز پیوسته‌اند، ثبت رکورد روزانه ۳۱۶ میلیون مترمکعبی گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در تابستان ۱۴۰۱ را از دیگر افتخارات این شرکت خواند و تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته، این رقم، ۲70 میلیون مترمکعب در روز بوده است.

وی در پایان، اظهار داشت: سال گذشته، 1130 مشترک صنعتی جدید نیز تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند و به این ترتیب، تعداد مصرف‌کنندگان عمده صنعتی گازرساني شده تاكنون، بالغ بر ۳۰ هزار و ۶۰۰ مورد شده است.

چگنی در ادامه، در تشریح اقدامات انجام‌شده طی این یک سال، گفت: گازرسانی و توجه به مناطق کم‌برخوردار از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت است و خوشبختانه با نگاه ویژه رئیس‌جمهوری و دولت خدمتگزار و حمایت‌های بی‌دریغ آقای اوجی، وزیر جهادی نفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع شتاب گرفته، تا آنجا که برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان 5 شرکت گاز استانی و برای گازرسانی به استان هرمزگان، 3 شرکت گاز استانی بسیج شدند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، به دستاوردهای این شرکت در حوزه پالایش، انتقال و توزیع گاز در داخل و تجارت و صادرات گاز در دوره یکساله اشاره و تشریح کرد: رسیدن به توان بهره‌مندی از ظرفیت اسمی فرآورش گاز طبیعی در پالایشگاه‌ها و تأسیسات نم‌زدایی شرکت ملی گاز ایران به‌میزان ۱۰۳۰ میلیون مترمکعب، احداث و راه‌اندازی ۲ تأسیسات عظیم تقویت فشار گاز روی خط هشتم سراسری و افزایش پایداری شبکه انتقال گاز، انجام به‌هنگام بیش از ۱۴۰ مورد تعمیرات توربو کمپرسورهای فعال روی شبکه انتقال گاز کشور و افزایش پایداری و انعطاف عملیاتی شبکه را می‌توان بخشی از مهم‌ترین اقدام‌های یک‌ساله شرکت برشمرد.

نظرات شما
captcha refresh