آمار بازدید
امروز:
1222
ديروز:
4446
ماه:
46233
سال جاری:
870960
كل:
3908685
تاریخ : يکشنبه 24 مهر 1401
کد 1088

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

دودکش و شیلنگ غیراستاندارد مهم ترین عامل حوادث گاز استان است

بر اساس آمار سالانه امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، دودکش و شیلنگ غیراستاندارد در صدر علل بروز حوادث ناشی از گاز طبیعی قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت در برنامه تلویزیونی تبریزیم در این خصوص گفت: برابر بررسی دقیق آمار و حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین در بکارگیری گاز طبیعی، متأسفانه عدم رعایت استانداردهای دودکش و شیلنگ بیشترین حادثه را در پی داشته است.
نادر کمالی افزود: بکارگیری گاز طبیعی بدون رعایت نکات ایمنی حوادث جبران ناپذیری در پی داشته که نگاهی به حوادث گذشته نشان از سهل انگاری و عدم توجه به نکاتی است که در عین کوچک بودن، عدم رعایت آن جان چندین نفر را به کام مرگ کشانده است.
وی درخصوص استانداردهای شیلنگ و دودکش وسایل گازسوز تصریح کرد: جنس مناسب، عدم پاره گی، تعویض دوره ای ، بکارگیری بست اطمینان، طول مناسب شیلنگ (از یک متر و 20 سانتی متر بیشتر نباشد)و... از استانداردهای الزامی شیلنگ و داشتن کلاهک H شکل، طول مناسب دودکش از سطح بام (یک و نیم متر)، تخصیص یک دودکش مجزا برای هر وسیله گازسوز، اطمینان از باز بودن مجاری دودکش و... از الزامات دودکش استاندارد می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ وقوع حوادث ناگوار متأسفانه در رتبه های اول کشور قرار گرفته و حفظ جان هم استانی ها و کاهش این حوادث همّت نهادهای اجرایی و همراهی مشترکین محترم گاز طبیعی را می طلبد.
 
 
 
نظرات شما
captcha refresh