آمار بازدید
امروز:
35
ديروز:
1665
ماه:
44224
سال جاری:
867498
كل:
3877280
تاریخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1399
کد 439

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

حوادث منجر به فوت 38 نفر در اثر سهل انگاری در استفاده از گاز طبیعی طی سال 1398

در سال گذشته 38 نفر از شهروندان عزیز ساکن در استان، جان خود را بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی از دست دادند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سخنگوی این شرکت با ابراز تأسف از تداوم حوادث تلخ منجر به فوت در استان گفت: در سال 98 ، 236 حادثه ناشی از گاز طبیعی در استان بوقوع پیوسته که این حوادث 38  فوتی و 86 مصدوم در پی داشته که 31 مورد از فوتی ها به خفگی با گاز مونواکسید کربن و 7 مورد به انفجار گاز اختصاص داشته است.
غلامرضا قنبری افزود: متأسفانه به رغم اطلاع رسانی ها و آموزش های گسترده با  تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی، شاهد افزایش 12 درصدی در تعداد متوفیان ناشی از سهل انگاری در بکارگیری گاز طبیعی هستیم.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار متوفیان، مربوط به شهرستان های تبریز، مرند و مراغه می باشد.
قنبری با اشاره به تحلیل علل بروز حوادث در سال 98 اظهار داشت: بیشترین علل بروز حوادث آتش سوزی و انفجار مربوط به 81 مورد نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش/ بست و 51 مورد مربوط به نشت از شیلنگ گاز به علّت پاره گی/ پوسیدگی شیلنگ بوده و بیشترین علل حوادث ناشی از گازگرفتگی، مربوط به عدم نصب اصولي دودكش (تعداد زانویی زیاد، مسیر رو به پایین، بخش افقی طولانی، کاربرد دریچه آیفونی در نمای ساختمان و مقابل خروجی دودکش و ...) می باشد.  
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان، بار دیگر از مشترکین و مصرف کنندگان محترم گاز طبیعی درخواست نمو د با رعایت دقیق نکات ایمنی، حافظ سلامت خود و عزیزان شان باشند.
 
نظرات شما
captcha refresh