آمار بازدید
امروز:
64
ديروز:
1947
ماه:
45457
سال جاری:
869888
كل:
3909474
تاریخ : شنبه 29 شهريور 1399
کد 563

سیستم های بودار کننده ایستگاه های گازرسانی به صورت لحظه ای کنترل می گردد

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: سیستم های بودار کننده ایستگاه های گازرسانی به صورت لحظه ای کنترل می گردد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سیّدرضا رهنمای توحیدی در توضیح سیستم های بودارکننده گاز افزود: گاز طبیعی، ماده ای بی رنگ و بی بو بوده که به منظور تشخیص نشتی گاز از تأسیسات و شبکه های گازرسانی، گاز در جریان شبکه های توزیع با مواد استاندارد خاصی به نام مرکاپتان، بودار می گردد.
وی اظهار داشت: شركت گاز استان جزو اولین های صنعت گاز کشور در استقرار و اجرای سیستم بودار كنندگي 70% گاز توزيعی در استان به صورت كنترل شده و تحت پایش مستمر می باشد.
توحیدی با اشاره به اینکه اجراي طرح كنترل و مانيتورينگ تزريق ماده بودار كننده از سال 98 آغاز شده، تصریح کرد:‌ هم اكنون این طرح در 20 ايستگاه C.G.S استان كه در مجموع 70% گاز توزيع شده را تأمين مي كنند،  اجرايي شده است.
وی با یادآوری اینکه درگذشته ميزان تزريق ماده بودار كننده به گاز عبوري از ايستگاه ها به صورت دستي كنترل مي شد، ادامه داد: با اجراي اين طرح، سيستم تزريق مركاپتان به صورت مستقيم و تحت كنترل سيستم                 اندازه گيري مستقر در ايستگاه بوده و به موازات آن، وضعيت تزريق و سطح ماده مركاپتان در سيستم مانيتورينگ استان قابل نمایش و پایش است كه اين امر موجب صرفه جويي قابل توجه در مصرف ماده بودار كننده و همچنين پايداری ميزان بوداركنندگي گاز در فصول مختلف سال و ساعات مختلف شبانه روز مي شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: توسعه اين طرح در ساير ايستگاه هاي استان در دست اقدام بوده و به زودی، بودار كنندگي 100% گاز طبيعي توزيع شده در استان تحت كنترل و پايش مستمر خواهد بود.
 
نظرات شما
captcha refresh