در سایه استقرار فرآیند مدیریت دانش در شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، 4 عنوان کتاب بر اساس دانش خبرگان و کارکنان با تجربه شرکت در حوزه های مختلف کاری تهیه و تدوین گردیده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت با عنوان این اقدام مهم علمی در شرکت گفت: سیستم مدیریت دانش در شرکت از اواخر سال 97 ، کار خود را آغاز نموده و با استقرار سامانه مدیریت دانش و ایجاد کاربری برای تمامی همکاران، توانسته گنجینه ای ارزشمند از تجربیات همکاران فنی و مخترع علی الخصوص همکارانی که در شرف بازنشستگی بوده اند، گردآوری نماید تا روشنگر راه نسل های جدید در خدمت رسانی به مردم شریف استان باشد.
سیّدرضا رهنمای توحیدی در توضیح عملکرد مدیریت دانش در این شرکت ادامه داد: مدیریت دانش فرآیند سیستماتیک و منسجمی است که ترکیب مناسبی از فن آوری های اطلاعاتی و تعامل انسانی را به کار می گیرد تا سرمایه های اطلاعاتی سازمان را شناسایی، مدیریت وتسهیم کند.
وی با اشاره به عناوین کتاب های گردآوری شده، افزود: مکاتبه و اخذ مجوز از شرکت ملّی گاز ایران برای تدوین چهار عنوان کتاب براساس استخراج و ثبت دانش خبرگان حوزههای مختلف شامل "چگونه یک امدادگر خوبی باشیم"، "چگونه ناظر موفقی باشیم"، "گنجینه تجارب خبرگان"، "ثبت تجربیات همکاران در بحران زلزلههای منطقه ارسباران و شهرستان های میانه و سراب" ، از ثمرات استقرار مدیریت دانش در شرکت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان درخصوص سایر اقدامات اجرایی در این حوزه تصریح کرد: شناسایی و تعریف ارزیابان، ثبت نهایی 66 دانش در سامانه مدیریت دانش، برگزاری دورههای آموزشی به میزان 4064 نفر ساعت و فرهنگ سازی جهت جلب مشارکت همکاران در ثبت دانش و ... گوشه ای از فعالیت های مدیریت دانش در شرکت گاز می باشد.