آمار بازدید
امروز:
1148
ديروز:
1430
ماه:
44489
سال جاری:
868549
كل:
3876728
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1402
کد 1236

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:

هدر رفت گاز طبیعی در سال گذشته کاهش یافته است

بر اساس مقایسه آمار گاز دریافتی و و توزیعی در استان آذربایجان شرقی، حجم گاز هدر رفته به نسبت سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفت: بر اساس محاسبه تراز گاز در سال 1401 ، حجم هدر رفت گاز 2.36 درصد بوده که این رقم در مقایسه با سال 1400 ، که  3.15 درصد می باشد حاکی از کاهش قابل قبولی است.
نادر کمالی افزود: در سال از 10826 میلیون مترمکعب گاز دریافتی 10570 مترمکعب در مصارف مختلف توزیع و مصرف شده است.
وی کاش هدررفت گاز را یکی از اولویت های اجرایی در سال گذشته دانست و اظهار داشت: به روز رسانی كنتورخواني، شناسایی موارد دستكاري تجهيزات و سرقت گاز، نشتي یابی، بازرسي مدون تجهيزات اندازه گيري مشتركین عمده، كاليبراسيون كنتورها و تصحيح كننده ها و گيجها و ترانسميترها، كنتورهاي ديافراگمي ارتقايافته، مانيتورينگ ايستگاهها جلوگيري از تخليه غير اصولي گاز از علمكها و تعميرات و نوسازي شبكه و تاسیسات از مهم ترین اقدامات سال گذشته در کاهش میزان هدررفت گاز طبیعی بوده است.
کمالی تصریح کرد: امسال نیز همچون روال سال گذشته بحث جلوگیری از پرت گاز در کمیته مربوطه بر اساس برنامه و مصوبات اجرایی هدفگذاری و ملاک اجرا خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید کرد: در بحث تأسیسات گازرسانی از تمامی توان خود در راستای کاهش هدررفت گاز طبیعی بهره خواهیم جست و در بخش مصرفی امید است با همیاری تمامی مردم در نهادینه سازی مصرف بهینه گاز طبیعی، با حفظ این سرمایه ملّی زمینه توسعه پایدار را فراهم کنند.
 
نظرات شما
captcha refresh