آمار بازدید
امروز:
1353
ديروز:
1430
ماه:
44694
سال جاری:
868754
كل:
3876933
تاریخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398
کد 214

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

سال گذشته، سهل انگاری مشترکین گاز 219 حادثه ناگوار در پی داشت

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، گفت: سال گذشته، سهل انگاری مشترکین در استفاده از نعمت خدادای گاز، 219 حادثه ناگوار ناشی از گاز طبیعی در پی داشت .
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، محمدعلی فتح اله زاده با اعلام این مطلب گفت: عدم رعایت نکات ایمنی حادثه آفرین بوده و متاسفانه بی توجهی به این نکات هر سال جان چند نفر را به کام مرگ می کشد.
سخنگوی شرکت گاز استان با اشاره به ضرورت تنویر افکار عمومی و ارتقای فرهنگ صحیح مصرف در استان تاکید کرد: از 219 حادثه 202 حادثه مربوط به مشترکین خانگی، و 17 مورد مربوط به مشترکین تجاری می باشد
وی از کاهش 33 درصدی متوفیان ناشی از گاز گرفتگی و انفجار و آتش سوزی در سال گذشته خبرداد و افزود: طی یکسال گذشته 30 نفر در اثر بی احتیاطی جان خود را از دست داده اند که  با وقوع 81حادثه در   کلانشهر تبریز  تعداد 10 نفر و و با وقوع 138 حادثه درسایر شهرستان های استان  20 نفر جان خود را از دست داده اند.
فتح اله زاده در تشریح علل وقوع حوادث  در سال گذشته اظهار داشت: 80 مورد از حوادث  آتش سوزی و انفجار به وقوع پیوسته ناشی از نشت گاز بدلیل عدم نصب درپوش و بست استاندارد بوده و 48 حادثه نیز بدلیل پارگی و پوسیدگی شیلنگ گاز اتفاق افتاده و علت اصلی حوادث گازگرفتگی مربوط به دودکش غیراستاندارد مربوط می گردد.
وی ادامه داد: هر ساله تمامی حوادث ناشی از گاز در استان ثبت، تحلیل و کارشناسی می گردد تا با اعلام مهمترین علل وقوع حوادث و اطلاع رسانی های لازم گامی در کاهش این اتفاقات ناگوار برداشته شود.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز به هم استانی های عزیز توصیه کرد: دانستن نکات ایمنی کافی نیست، عمل به این نکات مهم و زمینه ساز کاهش حوادث خواهد بود.
 
نظرات شما
captcha refresh