آمار بازدید
امروز:
203
ديروز:
1665
ماه:
44392
سال جاری:
867666
كل:
3877448
تاریخ : چهارشنبه 9 مهر 1399
کد 570

روز ایمنی و آتش نشانی، مناسبتی برای ارج نهادن به تلاشگران این عرصه و انعکاس گوشه ای از خدمات ایمنی در شرکت گاز استان آذربایجان شرقی

واحد ایمنی و آتش نشانی زیرمجموعه ای از واحد یكپارچه بهداشت، ایمنی و محیط زیست یا اختصاراً (HSE) می باشد، سه موضوع بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست از یك مقوله‌اند كه اثرات متقابل بر هم دارند. هدف غایی هر یك از این سه موضوع حفظ سلامت و زندگی انسان است و در یک کلام HSE در مجموعه گاز یعنی، به كارگیری نیروی كار سالم در محیطی سالم، با تجهیزات و دستگاه‌های ایمن و در نتیجه ایجاد بهره وری و خلق نظام ارزش آفرینی در خدمات می باشد.
رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:
پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی، ضامن سلامت پرسنل و مردم می باشد        
 
در مصاحبه ای با رئیس ایمنی و آتش نشانی، مهندس مصطفی جوانمردی با بیش از 10 سال سابقه اجرایی در این حوزه، پاسخگو و انعکاس دهنده اهم فعالیت های حوزه ایمنی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خواهند بود.
فعالیت های واحد ایمنی و آتش نشانی در حوزه کارکنان، مبتنی بر حذف مخاطرات، ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت پرسنل و در حوزه مشترکین، پایش حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی به منظور شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک به منظور تعریف برنامه های بهبود و اصلاحی و مدیریت ریسک در اهداف استراتژیک سازمان  می باشد.
با توجه به اینکه آموزش، مهم ترین روش ارتقای عملکرد نیروی کار می باشد،  در همین راستا عضویت این شرکت در کمیته راهبری آموزش پیمانکاران شرکت ملّی گاز ایران و ریاست کمیته استانداردسازی آموزش شرکت ملّی گاز ایران و همچنین مسؤولیت تدوین محتوای آموزش HSE توسط مهندس جوانمردی، شرکت گاز استان آذربایجان شرقی را یکی از واحدهای پیشرو و فعال در حوزه  آموزش ایمنی نموده است، هم اکنون با توجه به تعریف استاندارد مشاغل به صورت یکپارچه در سطح کشور، محتواهای آموزشی تدوین و این محتواها در قالب فیلم های آموزشی و دوره های مجازی به کارکنان منتقل گردیده و طی عقد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای، کارکنان آموزش دیده پس از اخذ آزمون، گواهینامه صلاحیت حرفه ای دریافت می نمایند.
با مدنظر قراردادن اقدامات و شاخص های اجرایی در شرکت بر اساس عالی ترین سطح مدیریتی و عناصر 10 گانه ایزو 450001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) و همچنین سیستم مدیریتی HSE/MS به جرأت می توان گفت، آذربایجان شرقی رتبه قابل قبولی در صنعت گاز در حوزه ایمنی دارد.
خوشبختانه مبحث ایمنی در سال های اخیر جایگاه ویژه ای داشته چراکه این مبحث مهم ترین حافظ منابع انسانی، سرمایه ها و دارایی ها و مصداق مسؤولیت اجتماعی و حفظ اعتبار سازمان ها می باشد.
 
نظرات شما
captcha refresh