آمار بازدید
امروز:
203
ديروز:
1665
ماه:
44392
سال جاری:
867666
كل:
3877448
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1401
کد 977

دستاورد پژوهشی دیگری در شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

چاپ کتاب "عوامل موثر بر وقوع حوادث گاز طبیعی و راهکارهای پیشگیری از آن"

کتاب "عوامل موثر بر وقوع حوادث در مصرف کنندگان بخش خانگی گاز طبیعی و راهکارهای پیشگیری از آن"، توسط شرکت گاز استان آذربایجان شرقی تدوین و چاپ شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، رئیس امور پژوهش و فن آوری این شرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به آمار بالای حوادث ناشی از گاز در استان، این شرکت در راستای مسؤولیت اجتماعی خود با اجرای پروژه پژوهشی جامع توسط مؤسسات معتبر علمی و دانشگاهی به بررسی دقیق عوامل موثر بر وقوع حوادث در مصرف‌کنندگان خانگی گاز طبیعی پرداخته است.
محمدرضا سخندانی افزود: در این پژوهش، به منظور بررسی و شناخت وضعیت موجود، گزارشات حوادث مصرف­کنندگان خانگی گاز استان از سال 1393 لغایت 1399 بصورت دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به نتایج تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش تصریح کرد: مهم‌ترین عوامل فنی موثر بر گاز گرفتگی به ترتیب فراوانی بروز حادثه شامل: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد، نشتی به علت درزهای ایجاد شده بین قطعات دودکش‌ها / وجود ترک‌ها و مسدود بودن مجاری دودکش و مهم‌ترین عوامل فنی موثر بر انفجار شامل نشت از شیلنگ گاز به علّت عدم وجود یا نقص بست شلینگ، نشت گاز از شلینگ گاز به علت فرسودگی / پارگی / پوسیدگی و مهترین عوامل غیرفنی موثر بر وقوع حوادث گاز شامل: واکنش ضعیف مشترکین به مخاطرات گاز، پایین بودن سطح ایمنی تجهیزات وسایل گازسوز، ناهمگونی در شهرسازی، هوای نامساعد و طوفانی، عدم بازدید از مسیر دودکش، عدم بازرسی مجدد در نقل و انتقالات ساختمان و معاملات و... بوده است.
 رئیس امور پژوهش و فن آوری شرکت گاز استان اظهار داشت: براساس نتایج مطالعات صورت گرفته و به منظور امکان استفاده کلیه اشخاص و سازمان های مرتبط، کتاب "عوامل موثر بر وقوع حوادث در مصرف کنندگان بخش خانگی گاز طبیعی و راهکارهای پیشگیری از آن" تدوین و چاپ و به ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط ارسال شده و امید است این کتاب ارزشمند بتواند در راستای کاهش حوادث گاز طبیعی در استان کمک شایانی کند.
لازم به ذکر است فایل الکترونیکی این کتاب ارزشمند در بخش نکات ایمنی و مصرف بهینه پورتال سازمانی شرکت گاز استان به آدرس: https://www.nigc-eazar.ir/?pageid=163 در دسترس بازدید کنندگان قرار دارد.
 
نظرات شما
captcha refresh